and the Story Begins
Receive two new books every month!

Plans as low as $14.42 / month

Subscriber Reviews

Write a Review

Very Satisfied

by John T., Dec 21, 2018

Received 3 deliveries so far and the 3 books I have read were hits. Definitely exposes you to stories in my genre mystery/thriller that I may never have tried and bought. Good value and delivers as promised.

Verified Purchase
|Report abuse

Bad quality and customer services

by Quynh-nhu N., Dec 07, 2018

I subscribed to the 3 months subscription. There is nothing interesting about the books. It was mostly undiscovered books. It wasn't even gems. I didn't enjoyed any of the books. I unsubscribed after the first month. After my 3 months ended, they charged me again. I emailed them and never received a reply. It turned out that my subscription wasn't cancelled properly, so I cancelled again. I asked for a refund, because why pay $50 for useless and uninteresting books. Customer services was very rude and hostile. I absolutely do NOT recommend this subscription. It is not worth it.

Verified Purchase
|Report abuse

A gift

by Mj P., Nov 28, 2018

I bought a three month subscription for my son’s girlfriend, an avid reader. She just opened the second box and stated that all four books she has received from the two boxes look good and she thinks she’ll enjoy them.

Verified Purchase
|Report abuse

Very unhappy

by Doniqua L., Oct 23, 2018

I'm not happy at all with this subscription and I haven't even received the package yet. It was marked as shipped on the 17th and still has yet to be taken to usps per usps website. I was sent something else Friday from Kentucky and received it today via usps so it makes me wonder. Also it states in the description they ship every week well I signed up on the 4th and they didn't do the postage until the 17th....and I still haven't received any books. That's not shipping every week to me. I even was nice and asked they said oh it'll ship next week...then I asked a question about billing and was never answered. With this being online I am not comfortable with the communication and not standing up to doing what you say you'll do. I'm better off getting a Barnes and noble membership and picking out my own horror novels in person than risking this. I cancelled.

Verified Purchase
|Report abuse

Bad Quality

by Jessica M., Oct 10, 2018

The two books came wrapped in cute thread and brown packages and it was definitely a thrill to open them. However, the two books were uninteresting and poor quality. Both have black smudges along edges of the pages. One had a large black dot on the bottom and scratches on the cover. The second book looked like it had been chewed a bit on the bottom of the pages, not sure what happened there. Fun to open but left disappointed.

Verified Purchase
|Report abuse

First month

by Shelby G., Sep 05, 2018

We weren't impressed with the first month, but we're definitely trying again to see if it gets better. Not a fan of young adult. There should be a better way to cater to interests, like picking new books based on reviews of old ones or something.

Verified Purchase
|Report abuse

Young Adult books

by Margie R., Aug 26, 2018

My 16 year old niece says the first box was good. The 2nd box just arrived and those “look really good.” That’s a huge compliment from a teenager! 😂😂

Verified Purchase
|Report abuse

Awesome

by Jasmine M., Aug 24, 2018

Very good books and the packaging is cute can't wait to receive more books highly recommend ❤️👍🏻

Verified Purchase
|Report abuse

No one is answering my emails

by Patricia P., May 08, 2018

I specifically emailed the company before I even made the purchase to tell them that i like q specific type or YA books, fantasy/scifi, but no one ever responded. The books did get here in a timely manner but I also did not like that they put a permanent marker spot on the pages on the bottom of the book, by guess is to know which books are for the boxes and this is a bookstore. Anyway, I dont like Mark's on my books not do I like folded corners on several of the pages which I also recieved in my soft back book. But most important is that they didnt even try to accommodate the readers style or read my emails. I even emailed them again yesterday to see it they could rectify the situation or at least assure that it wouldn't happen again, but they never responded again. I am 29 years old and not interested in a book about some new psychedelic drugs that high schoolers are taking and manufacturing, not am I interested in some book about teenage drama, love, revenge, or any of that. Both of my books where books I hate. I think I am going to have to cancel my subscription if no one reaches out to me soon, which really sucks because I really do love to read and haven't had the chance to since my daughter was born over 2 years ago.

Verified Purchase
|Report abuse

What's Going on??

by Jessica H., Mar 02, 2018

So I'm in the mood to try something new and i only want to keep on subscription service open at a time. So I order the new and try to cancel the old. But their main website won't accept my login information and I can't reset the password cause it tells me that it's an expired key. I try to do it through cratejoy and it's telling me I'm not subscribed to it... But it's still billing me... And there's no form of contact on the seller end so I have to try to do it through cratejoy which their only way is to email them... I love this service and I've loved past services... But what is going on?? I'd rather not have to try and refute the payments.

|Report abuse
and the Story Begins said...
Mar 09, 2018
Hi Jessica, We are very sorry to hear you had trouble logging into your account to cancel your subscription before it renewed. Since you would prefer to cancel, and were charged for March, we will refund your account and you will not be sent a book box. If you have any other questions, comments or concerns, please contact us directly at andthestorybegins@monthlybookbox.com. We’re glad you enjoyed the books you received and hope to see you back soon!
View Details