Awakening Box

Awakening Box

by Awakening in a Box
Bringing crystals and tools of enlightenment right to your doorstep.


Plans as low as

$14.75/ month

Buying Options

Reviews (576)

  1. Reviews for this product (562)
  2. Reviews for this seller (14)

Alright

Jun 01, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Makayla T.
1 Review
Subscribed for 1 month

Thought it would be a bit bigger and more for a buck

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Jun 01, 2022

Hey Makayla!
Thanks so much for your review! 😊 I’m so sorry to hear this months New Moon Ritual Box didn’t resonate with you as much as we’d hope! We hope you can still use the ritual soap, candle set, and gorgeous crystals from this box still! The moonstone this month was so big and beautiful! Thank you again for your review, we hope next months box resonates with you more! 😊

Not what I was expecting at all.

May 01, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Shelby S.
1 Review
Subscribed for 1 month

Shipping took longer than expected. Curation was not good. Only got a three small tumbles and seed paper kit. Not really what I was looking for. Said I was getting three seed paper but there was only 2. I also didn’t like that there was nothing in the box protecting the crystals. Everything was jumbled in the box able to move freely. Glad nothing was damaged. Will not be purchasing again.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...May 01, 2022

Hey Shelby!
I hope you’re doing great! 😊 Thank you for your feedback on your most recent box. Depending on the type of items you get for the month, the items and crystals may vibe with you better. I’d definitely recommend looking at our past boxes and maybe trying us again in the future, since every box each month is different! We’ve been sending amazing Awakening Boxes to our incredible subscribers for almost 7 years now as we are one of the original crystal subscription boxes, so we send such an array of items in our boxes! I’m sorry to hear that the box wasn’t what you were looking for in the moment.
It looks like your box was sent & delivered in time...

False Advertising

Mar 22, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Amy P.
1 Review
1 Helpful
Subscribed for 5 months

This has been such a disappointment. The box doesn’t have things like what they advertise. It’s pretty basic and boring. You definitely don’t get your moneys worth and I regret getting the year subscription.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Mar 24, 2022

Hello Amy
I’m sorry to hear you were disappointed. We actually do send items similar to past boxes. Are you looking at the correct pictures for the correct box? We sell 5 different types of boxes, all with different listings. We do not false advertise. Every picture you see is from a past box. I am curious to know what pictures you’re referring to? We do guarantee that that all the items in the box retail for more than what you pay, as stated in every note with the retail value of every crystals and item listed. As one of the original crystal subscription boxes, we pride ourselves in being one of the more affordable and exciting metaphysical subscription boxes. Thank you for your feedback....

Delivery problems

Dec 06, 2021
Overall
Shipping
Quality
Shirley H.
1 Review
Subscribed for 2 months

My latest box was delivered in a postal envelope bag by the USPS.
The box must have opened in transit so there were no instructions or information about what it was - I assume it was the Awakening box - or how it could be used. Please send me the information about the items again please. Shirley Howarth

Verified Purchase

Not So Happy

Nov 01, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Amy W.
12 Reviews
12 Pictures
8 Helpful
Subscribed for 5 months

Edited: I USED to love this box, but it has gone so down hill that I cancelled all that I got from this company. I am very knowledgeable on the pricing of stones and whatnot. The items placed in these boxes for the past couple of months are unacceptable. Nose inhalers, chapstick called meditation balm, some other odds and ends and bottom of the barrel stones just isn't working for me. It saddens me, because I DID like this box.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Mar 03, 2022

Hey Amy
I'm sorry to hear you've been disappointed in the box as of recently. I can assure you that not much has changed, and we've been putting in more homemade items that my wife and I make together with the intention of the items being more personal. We also know pricing of stones very well, as we've been a subscription box for over 5 years now and we still get all of the same stones from the largest crystal distributor in the US, Azure Green. Every box is different and will resonate different with our subscribers. I hope you can join us again and another box resonates with you more. Thank you.

Not thrilled with first box

Sep 20, 2021
Overall
Curation
Jodie H.
1 Review
Subscribed for 30 days

I was so looking forward to tarot or oracle cards and there are only 3 crystals incense and a necklace that isn’t my style 😢

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Oct 08, 2021

Hey Jodie
It looks like you purchased an Awakening Box subscription and not a Tarot + Oracle Box subscription. That is why you did not receive any Tarot or Oracle Decks. The Awakening Box comes with 3 crystals and 2 products aligned with the theme. You should have received information about these boxes during checkout, as well as your order confirmation email. The necklace is a resin lotus necklace with chrysocolla suspended in the resin. The small business, Rapp Jewels, creates crystal resin jewelry. You can check out her website here: rappjewels(dot)com They are the ones that set the price of $15, which is a pretty standard price for a crystal resin necklace. Especially with chrysocolla. There are comparable jewelry pieces on Etsy if you...

1st box

Jun 25, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Deborah D.
1 Review
Subscribed for 1 month

Received three stones, spell mixture, not sure how to use and sticker plus card explaining selection .

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Jun 25, 2021

Hey Deborah
Thanks for your review. Your herb blend has instructions on the label. You can use it in a tea, in a bath, as an offering, or burn it as an incense. Our Awakening box is always three crystals and two products. We hope the box does help you open your third eye. Thank you.

Blah

Apr 09, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Kaylah L.
1 Review
Subscribed for 1 month

Shipments didn't update and had to go through emails to find out where the package was. Then I ask for a refund and was denied so they could send a replacement that I did not ask for.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Apr 09, 2021

Hey Kaylah,
I’m assuming you wrote this review after our last email. We have refunded you for your purchase. I do want to point out that your tracking number shows that your box was delivered, on April 1st. 9 days ago. If, at that point, it was not in your mailbox, you should have contacted the post office to try to locate your package. It is our company policy to send a replacement package before resorting to a refund because that makes us lose a lot of money and as a small family owned business, we cannot afford to send refunds instead of replacements.

Sad box

Feb 22, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Sade B.
1 Review
Subscribed for 1 month

Not worth the money!😕

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Feb 22, 2021

Hello Sade
Thank you for your review. I'm sorry to hear you did not like the box. We do guarantee the box retails more then what you pay. With a coupon you used, your box came out to $11.90 before shipping. Here is the Awakening Box Retail Value broken down:
Sacral Chakra February Awakening Box Retail Value- $19.00
Mookaite- $3 retail
Aragonite- $2.50 retail
Honey Calcite- $2.50 retail
Sacral Chakra Roll-On Oil by Aromafume- $8 retail
Sacral Chakra Teas by Buddha Teas- $3
As you can see, the value greatly exceeded what you paid for the box. I would like to ask what exactly you didn't like about the box that made it sad? I would like to note that you gave us 3 stars for...

Ehh ok

Sep 25, 2020
Overall
Shipping
Quality
Curation
Dominique
1 Review
Subscribed for 3 months

Definitely Expected More

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Sep 25, 2020

Hey Dominque
Thank you for your review. We're sorry this box didn't resonate with you this month. Our Awakening Box option is always 3 crystals with 3 crystal description cards, 2 products that align with our theme, and a beautiful artwork card. We hope our next two boxes you receive exceed your expectations! Thank you.

Quality has gone way down hill

Sep 22, 2020
Overall
Shipping
Quality
Curation
Beleszove F.
2 Reviews
2 Pictures
2 Helpful
Subscribed for 8 months

UPDATE~ based on my 1st monthly crystal pouch, which i loved, I got a 6 month subscription. Once I found out that starting w/ the 2nd would be on the chakras, I added an additional 3-month subscription, so it wouldn't end before i received all the chakras. Now I regret it. This subscription was really hit or miss. I got a few really nice/less common crystals, but most i won't even keep in my collection. This subscription actually started to stress me out and I would feel apprehensive leading up to getting it-- i mean it's CRYSTALS! People are primed to LOVE crystals! A crystal subscription should not cause stress! Today, August 30th, I received my 9th and final pouch, and i'm so relieved it's over. I bought this as a way to practice self-care and treat myself but I wish i had spent the $143.15 on a few nice crystals.
Here are my main issues:
1. shipping - they always arrived on the last day or 2 of the month, 1 time several days into the next month, not including their issue they had with the July orders, which came 3 weeks into August. I would get an email from Cratejoy saying, "you have a box on the way" and then check the tracking and it would always be a week or more before it registered as received by the post office. Yes, i know...

Verified Purchase

Very disappointed

Jul 29, 2020
Overall
Shipping
Quality
Kathy H.
1 Review
Subscribed for 12 months

I was very disappointed. I guess I expected much more. The box was as small as a box of checks. So I didn't know what it was. I knew there was no way it could be the box I have been so excited about for months. No it definitely was what I've been waiting for. A small bag of 3 oval Crystal's, a bag of tea and a dollar tree notepad. That's it? Yup that's it. The tea is useless to me because it is loose. I dont have refillable tea bags. And wouldn't know how much to put in it. It said it was worth $7. No way. I love tea. There is not $7 WORTH OF TEA IN THAT BAG. And the note pad. It also says it's worth $7. Absolutely not true. You can get a pack of 10 at the dollar tree for birthday goodie bags. I could buy 70 for $7. And the Crystal's are just averAge size stones. Not special shaped or amazing color. They are labeled with a name and a small card that tells their energy. It also says they are worth $7. Ok I would pay $7 for them. But that's it. I spent almost $60 for 3 months. If I didn't already pay for the next 2 months, I would totally cancel and I definitely will not reorder after these 3 months is over. Total bummer.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Jul 29, 2020

Hello Kathy
Thank you for your feedback, we’re really sorry you were disappointed. We will use this feedback for consideration for our future boxes. We hope your next two boxes make up for the disappointment and you love them. Thank you and we hope you have a great day. Light and Love.
Jessica
Awakening in a Box

Maybe look into another subscription

Dec 27, 2019
Overall
Shipping
Quality
Curation
Sonja W.
1 Review
Subscribed for 9 months

I love the box .. especially for the price.. but they do not answer emails! My December box is missing the cleansing box. They won’t answer my emails!

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Dec 27, 2019

Hello Sonja
Thank you for your review. You sent 1 email at 4:12AM our time. As I’m writing this review,, it is 9AM. We try to respond to emails within 24 hours. We’re sorry to hear about your missing item, we will send you a replacement. Thank you.

Won't reorder.

Jan 08, 2019
Overall
Gina R.
2 Reviews
1 Helpful
Subscribed for 2 months

The subscriptions is $112 for 3 months plus shipping. For a $37 a month package I was expecting more. I am sent stones that I can purchase at my local rock shop for $1 to $2 a piece. Other things included are products that don't come with any information as far as how to use them; for example I recieved a bag of incense that looked like rope. But I can not light them because you need a charcoal thing to burn them which was not sent with the product. I can't find any on line or in local shops. The other thing that was sent was a small (less then 2 oz.) homemade (which I appreciate) spray bottle of cleaner. Bottom line. I was not impressed and will not reorder.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Jan 09, 2019

Thank you for your review. We wanted to reach out to you to talk about your response. Each month a theme is picked and the rocks and products are chosen to go with the theme. We try to send crystals that are worth the price and have special properties that align with the theme. In regards to the products we send they are self explanatory or are explained in the curators note each month. The incense rope you received does not need charcoal you can burn it with a lighter in a fire safe dish. The homemade cleaner was 4 oz, small but valuable. The recipe was included so the subscribers could make more as needed. Please understand that we have to find items that...

Dec 27, 2018
Overall
Jazmen A.
1 Review
Subscribed for 1 month

Hey the box said to go to your i sta to find out what kind of bracelet I got but you never got back to me to tell me. Also, why not label it to begin with? I gave two stars because they dont keep in touch, and i dont really like bracelets. The spray smelled good

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Dec 27, 2018

Hello Jazmen,
Thanks for reaching out. We’ve looked on our Instagram and we haven’t received a message from you, where did you message us on? As far as we can see, we’ve responded to every person who has asked us about their bracelet. We’re sorry you don’t like bracelets, that’s kind of a downfall of getting a box in the mail that has surprise items. A lot of people love their jewelry and include it in their crystal collection as a wearable crystal. Please email us directly at awakeninginabox@gmail.com and we will get back to you ASAP. We’re sorry for the inconvenience and hoped you loved your box!
Namaste.

Missing Item

Aug 29, 2018
Overall
Kerry P.
4 Reviews
Subscribed for 3 months

I was missing an item in my box. With what I did receive, it doesn't seem worth the price.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Aug 30, 2018

Hello Kerry,
My name is Jessica and I am one of the Customer Service Support team members with Awakening In A Box. I saw in your cancellation response that you were missing an item. I am so sorry to hear about this issue and would love to send you a replacement of the item your missing, and an extra item for the inconvenience. We try our best to send products that are both worth the price and special to help each individual on their path. Please reply letting me know which item was missing. We appreciate your support.

Super Disappointed

Jul 31, 2018
Overall
K. D.
1 Review
Subscribed for 2 months

I received my Awakening in a Box and was so disappointed. I had ordered other boxes similar and was pleased. One of my crystals was cracked in pieces. I didn't like the packaging. The overall appearance was cheap looking, as well as the extra gift; which was a tea steeper.

Verified Purchase

May 24, 2018
Overall
Annie W.
1 Review
Subscribed for 20 days

Three cheap products for the price. I felt like it wasn't worth the money at all

Verified Purchase

Women's beauty products...

May 24, 2018
Overall
Garth T.
1 Review
Subscribed for 12 months

Some men are receiving the box too... I feel like I'm paying for a box and getting things I can't/won't use. I don't use mud masks or the whipped body butter.

Verified Purchase

Really unhappy with this box

May 23, 2018
Overall
Brianne B.
1 Review

I just received my Enlightened May box and I am really disappointed with it. My boyfriend gifted me a 6-month subscription for Mother's Day and I was so excited to receive my first box. The reviews were very positive. The stones are okay I guess, much tinier than expected. I'm not sure which two are the "guaranteed to be rare, large, or clustered" because none of them fit that criteria. I liked 2 of the items in the box, but the other items in the box are very cheaply made. And adding a pen in addition to the one included with the notebook seems redundant to me. Overall, I'm very displeased. I'm now regretting asking for a 6-month subscription. Just hoping the next boxes make up for this one. :(

Dissatisfied

May 21, 2018
Overall
Heidi B.
2 Reviews
Subscribed for 2 months

Box was missing items and was underwhelming. The chakra body butter doesn't have much fragrance. The stones were rather nice and of decent size. I thought it was odd to get a candle holder (a rather thin aluminum one) and no candles. Apparently that's what was missing. I contacted the company and they said they'd send them. I've yet to get them and it's been weeks. Sad we don't have to many options for boxes like this state side. Don't bother with this one look elsewhere.

Verified Purchase

April Enlightened Box

May 01, 2018
Overall
Heather M.
2 Reviews
Subscribed for 3 months

I sent a review yesterday, but I have not received a response yet. I’m not sure if you received it or not. I noticed that other people had issues with their boxes this month as well. Mine came in a bag that was opened.. along with that the body butter appeared to be used. It looks like 2 distinct finger marks inside. Your other boxes have been wonderful, so I will assume this is just a fluke. Could you please email me regarding this issue. I very rarely have money to treat myself, so I’m kinda sad about it.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...May 03, 2018

Hello Heather!
Thank you for your review. It looks like your review was just posted, so we have not seen it until now. We have emailed you directly following your last review as well as your original email. We have not received a response back. Try checking your spam folder to see if you’re missing our emails. We normally ship in a box, but this month the items were just too big for the boxes we had in stock so at the last minute we had to switch to mailer bags. We’re so sorry your package was roughed up. The USPS isn’t very careful sometimes, although we do take responsibility for the package not being as secure as we’d hoped. USPS should definitely have not delivered...

April 2018

Apr 30, 2018
Overall
Heather M.
2 Reviews
Subscribed for 3 months

So I just received my April Awakening box and I’m not really happy about it. It came in a OPENED Manila folder... stuff was literally falling out of it! I think everything is here, but the body butter is definitely compromised. There are very distinct finger marks where someone dipped into it! 😬 I’m hoping the next box will be shipped in a more sturdy container..

Verified Purchase
Awakening in a Box said...May 03, 2018

Hello Heather!
Thank you for your review. We normally ship in a box, but this month the items were just too big for the boxes we had in stock so at the last minute we had to switch to mailer bags. We’re so sorry your package was roughed up. The USPS isn’t very careful sometimes, although we do take responsibility for the package not being as secure as we’d hoped. USPS should definitely have not delivered your package opened. All future shipments will be shipped in a box. We know that the distributor that sold us the body butter said that they ordered the wrong containers and didn’t fill them quite full, but you definitely shouldn’t have received one that looks like that. We’re...

I never received the DEC box

Jan 07, 2018
Overall
River B.
2 Reviews
Subscribed for 10 months

Hi I haven't gotten the December box. It still says preshippment. Here is the tracking number 9400136897846147739679. Can someone please find out what's going on cause I paid for it and didn't get it and they've already taken out the payment for this months box. I just don't want to pay for something I'm not receiving. Please let me know thank you.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Jan 08, 2018

Hello River. Thanks for reaching out. We just received your email and emailed you back. We are not too sure why your box still hasn’t gotten to you, USPS may have lost it. We will be sending a replacement box out first thing tomorrow. I’m very sorry for the inconvenience, this is not normal for us. Thank you for your patience. Namaste.

Its been over 2 months waiting!

Dec 19, 2017
Overall
Angelica Z.
1 Review

This was a birthday present for me 3 month subscription. It was really basic crystals out of 9 crystals I got I only liked 1.. a black candle with a spell and the metaphysical photos I liked bath fizz with seashells (never fizzed, smell nice) But one box missed something so they put in one card free reading with rabbit tarot. Its been since October I emailed them they responded one time that they are sorry for taking so long and then emailed me with"What would I like to know?" And I told them just a basic reading and never responded again. I dont recommend if you already have alot of crystals this is beginners to new age.

Awakening in a Box said...Dec 20, 2017

Hi Angelica! Thanks so much for your review. We’re sorry you had a less than amazing experience. The crystals are all chosen based on the theme of the month so that you have specific crystals that can be used in meditations and rituals focused on the theme. Unfortunately, some of the tarot readers we hired have been a little hard to get a hold of. If you’d like to email us at awakeninginabox@gmail.com I will personally do your card reading for you! We will use your feedback to better our company.