Bringing crystals and tools of enlightenment right to your doorstep.

Plans as low as $13.33 / month

Awakening in a Box reviewsReviews

Write a Review

Not worth it for me but....

Feb 13, 2020
Elizabeth D.
8 Reviews
1 Picture
10 Helpful Votes
Subscribed for 9 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

I was so excited to receive this box only to be disappointed. The items are well....hm. I don’t want to say cheap but this doesn’t even come close to the $39 I paid. There was supposed to be a necklace which I contacted seller from whom I have heard zero. It was missing from my box but it must have been incredible to bring up the value of this box. Thankful I only wasted $39, it could have been much worse. Perhaps you’ll have a better experience. Good luck!
UPDATE: while this box isn’t for me, I’m upping to 4 stars. Communication may be slow but it’s there & seller made good on missing necklace which is indeed, BEAUTIFUL! I wish seller great success!

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Feb 04, 2020

Hello Elizabeth
Thanks for reaching out, we’re very sorry for the delay here, we’re not too sure how your email got past us. Thank you for taking time out of your day to write a review. We’re terribly sorry to hear that you were disappointed in your box. We wanted to share with you the price breakdown for this months box.

January Enlightened Box//Air Element
Retail Value $56.50
Angel Aura Quartz $4
Blue Calcite $2
Green Aventurine $2
Amethyst druzy heart $8
Smoky quartz obelisk $10
Wooden Oil diffuser $4.50
100% lavender essential oil $8
Lapis point necklace $10
2x Incense matches $2
Wind chime $6
We’re sorry to hear you were missing the necklace. We will be sending out a replacement necklace first thing in the morning. Please let us know if there’s anything...

I don't want to walk but I might have to

May 30, 2020
Cecily B.
1 Review
Subscribed for 2 months
Overall
Shipping
Quality
Curation

The box itself is great. The seller is very kind. However, production and shipping could use major improvement. I understand times are tough right now, for everyone. I am not exempt from that. I take into consideration the hard times we are facing but feel that there's little consideration in regarding my hard earned money in these tough times used to purchase my subscription each month. When you subscribe to a box each month, you expect to receive it that month - not the following. My first box was up in the air on when it would actually get to me. This will be the second box I receive, and again, when it's going to arrive is up in the air. I have been respectful to the seller, but also have to be respectful to myself. Much like other subscribers, my box is my treat for me for getting through another month. They say they will be back to "business as usual" next month so I'm willing to give it another month to try. But I am very upset that I'm buying a box that I get very very late (days) from the next month or the next month yet still being charged for that next months box as well. I think the principle behind it upsets me more than the issue. The seller is truly wonderful and very kind. However, as mentioned, times are tough and my money is as valuable to me as my business is to them...

Verified Purchase
Awakening in a Box said...May 30, 2020

Hey Cecily,
I appreciate the time you’ve have taken out of your day to give us your feedback as well as the kind words you have shared about our box and myself. The only thing I can say in response to this review is that I am doing my absolute very best that I can do in this moment. There is nothing I could have done (without compromising my health), that would change how quickly we can ship boxes at this time. It really is just me and my husband filling thousands of boxes completely alone, not to mention bagging every stone, labeling them, putting them into the organza bags, organizing every crystal card, etc that has to be done before we can...

Loved it

May 10, 2020
Sophia H.
3 Reviews
Subscribed for 14 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

Love it. Shipping was confusing.

Verified Purchase

Great box,poor shipping

Feb 03, 2020
Carol O.
1 Review
Subscribed for 23 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

this is my first Awakenings box. Was well pleased with everything in the box,especially the Wood diffuser. Was not happy with shipping. It was too long between the shipping label being printed and box being sent. Also used a shipping g c company that was hard to track. I have shipping g issues with another box I ordered through Cratejoy so will not be ordering from Cratejoy anymore.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Feb 04, 2020

Hello Carol
Thanks for taking the time to reach out. We had a small number of boxes never make it out of the USPS shipping center this month. We had it brought to our attention by a few of our subscribers and quickly figured out which boxes they were and sent out replacements. Were not too sure why USPS was hard to track with. We’re sorry for the inconvenience. Thank you.

The Shipping Charges Hurt

Mar 24, 2020
Melissa D.
1 Review
1 Helpful Vote
Overall
Shipping
Quality
Curation

I really want to try this box, but I can’t justify the $8 shipping when I can go on amazon and pick out my own oracle cards and crystals and get free shipping. I would already be paying more than $30 month to month which is a little steep for me but I would like to treat myself. Goddess Provisions charges me $33 a month and free shipping which I can live with. I would like to take a break from them and give this one a try, but the shipping costs deter me.

Awakening in a Box said...Mar 24, 2020

Hello Melissa
Thank you for your review. Firstly I would like to say I hope you can join us in the future so you can see that the boxes we send are definitely worth the price. Unfortunately as a small business of two employees, it’s hard to compete with the corporation that is Amazon. We are really proud of the experience we give our customers, letting them discover new things through a surprise themed box every month. We do guarantee every box we send is worth more than what you pay. For example, Here is the retail value of the February Oracle Box broken down: 
February Empowering Oracle Box 
Retail Value $47
* Animal Dreaming Oracle $24
* Selenite skyscraper $12
* Elephant chime $8
* Bath bomb $3

Since we always...

Why so late in the month?

Jan 07, 2019
Stephanie A.
1 Review
2 Helpful Votes
Subscribed for 30 days
Overall

I got this subscription box last month and I loved it!!! I definitely felt I got my money's worth. I'm purchasing it again for January, but my only question (if any of the curators could answer) is why do the boxes get sent towards the end of the month? Because I know each month's box is themed, but when it actually arrives... a good portion of the month has already passed and we wouldn't be able to utilize the items properly for the month's theme.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Jan 08, 2019

Hello Stephanie,
Thank you for reaching out to leave a review. You had some really great questions we wanted to address. Your right there is a theme each month but the theme is not exclusive to that month. The theme is chosen for that specific box but can be used at anytime. Subscription sign up doesn’t close until the end of the month to give more people the chance to get the current box. Once sign up closes the boxes are filled and sent off. Let us know if you have any other questions. We appreciate your support.

Namaste.

Great box

Nov 01, 2019
Cyndy F.
2 Reviews
2 Helpful Votes
Subscribed for 1 month
Overall
Shipping
Quality
Curation

I received my October box, opened it, and was immediately impressed. The crystals were specifically chosen to match the intent of the box, as were the other items in the box. Can't wait for my November box ☆♡☆

Verified Purchase

Happy Halloween

Oct 26, 2019
Amber T.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 19 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

It was a fun box. The artwork card was pretty. The jack o lantern is fun and the crystal and cards seem useful!!

Verified Purchase

Great box with fun things!

Jan 06, 2019
Jennifer S.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 4 months
Overall

I really enjoy my subscription, and have found it to be something I look forward to receiving. Sure, not every item in every box is something that resonates with me, and that's OK. I enjoy receiving different things. I am one of those people that likes to bounce around between boxes, and I definitely plan to keep this one in my eclectic rotation! Thank you AIAB!

Verified Purchase

Awakening Box

Jan 04, 2019
Taylor S.
2 Reviews
1 Helpful Vote
Subscribed for 2 months
Overall

I received the Novemeber Box and the December box and they were both amazing! The crystals are beautiful and the description cards are cool. I got a couple sprays, some amazing cone incense and much more! Love this box!

Verified Purchase

Bent Cheap necklace.

Dec 03, 2019
Cindy B.
7 Reviews
6 Helpful Votes
Subscribed for 7 months
Overall
Shipping
Quality
Curation

I have loved all my boxes,,was somewhat disappointed with a item in the November box..a necklace I guess.?? Of a silver tree and the trunk of it was bent. I thought it was made like that?..I bent it back.its like a hard plastic I guess if I can bend it,,its cheap..and it came with a black rope/ string no clasps.?? So dont know what to do with that.?something I swear from a dollar store..sorry but true.

Verified Purchase
Awakening in a Box said...Dec 03, 2019

Hey Cindy,
Thanks for your review. We appreciate you taking the time to let us know what you think. The tree necklace was definitely not a dollar store item. It was actually made specifically for us by a local company that makes pendants. The material is pewter and is delicate. They provided the cord for the necklace. We’re sorry this item was a miss for you and we can replace or refund that item for you if you’d like. We’re so happy you’ve loved your other boxes and hope we continue to impress you. Thanks for your support.

Love it!

Aug 30, 2019
Cheryl G.
1 Review
Subscribed for 22 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

When I first saw the package I thought I was going to be disappointed, but I was wrong.
When I opened the box I loved the presentation of the items and the card that explained what was in the box. I also loved the cards with the explanation and the attendant written on them.
I did not care for the incense it was a little too strong. When I opened the box the scent was overpowering and caused me to have a headache.
I am excited to get my next box!

Verified Purchase

Neat box!

May 03, 2019
Cameron L.
2 Reviews
Subscribed for 1 month
Overall
Shipping