Creating a unique reading experience every month by bringing books TO LIFE!

Plans as low as $32.50 / month

Once Upon a Book Club reviewsReviews

Write a Review

The wait not worth it.

Sep 08, 2020
Eileen S.
1 Review
2 Helpful Votes
Subscribed for 26 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

I am so disappointed in the box that I received. The gifts are cheap and useless. I would be embarrassed to gift anyone with them. As a thank you for my patience in waiting for this box, I received some stickers (wow). Book is okay. Complete failure.

Verified Purchase

Not worth it for me

Aug 19, 2020
Carol L.
1 Review
2 Helpful Votes
Subscribed for 2 months
Overall
Shipping
Quality
Curation

All I can say is just don't waste your money. I will say that the company absolutely did reply within 48 hours to my emails as they have said they will. They also sent me a complimentary book for my inconvenience...so I truly appreciate that. However, it is August 19th and I still have not received my June box. I was sent an email explaining why, however, it is way too much trouble to have to go through for something that is designed to be enjoyable.

Verified Purchase

Is it worth the wait?

Jun 19, 2020
Cheryl K.
1 Review
2 Helpful Votes
Subscribed for 1 month
Overall
Shipping

Sadly, I cannot rate the content of this subscription. I purchase the box on April 18 th, it is now June 19th and the subscription still has not arrived. When I emailed them and asked about the delay, I was told it had been shipped to Canada and would now be another 6-8 weeks before I could expect to receive the box. I know that we are in challenging times right now, but they need to be more honest with the time it will take for delivery. Four to five months is a long time to wait for a subscription box, especially when you order it as a gift. I would not order this simply due to the outrageous wait time.

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...Jun 19, 2020

Hi Cheryl! We apologize for any confusion with our shipping. Our boxes always ship at the end of the month. Orders for our April box closed on April 14th so your order on April 18th was for our May box, shipping at the end of May. This box did depart our warehouse on May 29th, however due to the current global pandemic, Canada Post has made it clear on their website that international boxes are taking 6-8 weeks to arrive from the time they've shipped. This is something completely out of our control and we apologize for that. We hope you enjoy your box upon its arrival.

Wont let me cancel

May 25, 2020
Erika M.
1 Review
2 Helpful Votes
Subscribed for 1 month
Overall
Shipping
Quality
Curation

They won't let me cancel my subscription. They are charging me for next month before my box even arrived.

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...May 25, 2020

Hi Erika! We're so sorry that you haven't been able to cancel your subscription with us. You're welcome to email us anytime and our team will get back to you to to help within 48 business hours to get this resolved for you! Thank you so much!

No update.... VERY LATE & NO RESPONSE

May 04, 2020
Meg M.
1 Review
2 Helpful Votes
Subscribed for 22 days
Overall
Shipping
Curation

Contrary to what your website says, I am beyond unhappy that the order I placed on APRIL 12 will not be delivered.... YOUR WEBSITE STATES ALL ORDERS MADE BEFORE THE 12th of the month will be delivered On the 17-20th of the SAME MONTH. This is inexcusable to me, as this was a gift for my newly widowed mother. Your response and refund will not replace her gift.

Margaret Seymour

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...May 04, 2020

Hi Meg! Thank you so much for your feedback of our boxes. We sold out of our April boxes on April 2nd. We're seeing your order was placed on April 12th which means this was for our May box, shipping at the end of May. This information was mentioned in the email receipt you received to confirm your order; we apologize if that was missed! We've gone ahead and fully refunded your order as it will not arrive in time for Mother's Day. We hope you'll give us another try in the future! - The Once Upon a Book Club Team

Don't bother

Jul 14, 2020
Amy R.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 1 month
Overall
Shipping
Quality
Curation

Never received my first box and I doubt I'll receive my second. When I contacted them via email, they said there was no account under my email even though I paid through Crate Joy. It pisses me off because I was really excited and looking forward to this box. :(

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...Jul 15, 2020

Hi Amy! Thanks so much for your review! We are definitely working to resolve this issue with you privately, but please do let us know your shipping address so we can try to locate your account that way, as we truly are not finding the email address you provided us in our system. I do apologize about that but are looking forward to helping you to locate your order and see what's going on with it!

ONCE UPON A BOOKCLUB

Jul 10, 2020
Marjie H.
1 Review
Subscribed for 1 month
Overall

I ordered a 3 month subscription for my adult daughter's birthday gift. Nearly 2 months later, she still has never received the first one and the tracking number says it's been labeled...????? An auto renewal comes up in August (like in 3 weeks) and STILL we've never had an email responded to....nothing. Extremely disappointed in my first experience with CrateJoy/ONCE UPON A BOOK CLUB!!! I have contacted the seller by email twice and my daughter has reached out once...there policy is if you keep emailing them, your email will be sent to the back of the line, basically. Who runs a business like that????

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...Jul 10, 2020

Hi Marjie! Thanks so much for your feedback - we respond to all emails within 48 hours of receiving them, so if you did not receive a response, we did not receive it! I took a peek at our email and I'm seeing the only email we've received from you was just sent 4 hours ago in response to your tracking email which we will absolutely respond to within our 48 hour window (as we work from oldest emails to newest). I apologize for any confusion with this and look forward to talking with you directly!

Scams

Jul 03, 2020
Asan A.
1 Review
Subscribed for 27 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

Never received mine. Got charged twice and emailed them 3 times. Never gotten an email back. Do not subscribe to this. I don’t understand what type of company have such bad customer service.

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...Jul 04, 2020

Hi Asan! I apologize for any confusion - we had sent multiple email updates as well as posted on social media that due to the pandemic our boxes were delayed this month. Your box is on its way and we hope you enjoy it upon its arrival!

don't buy! never received!

May 26, 2020
Kelly S.
1 Review
Subscribed for 24 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

Never received a shipment. I've been charged twice and have nothing to show for it. When I contacted them, they claimed that they emailed me saying my box was delayed. I've sorted through and searched all of my emails and that was a lie. No emails about being delayed. Very dissatisfied with this service. Don't buy! You may or may not receive your box and they really don't care if you get it or not.

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...May 26, 2020

Hi Kelly! Thank you so much for your response, however please be assured that it is our absolute top concern when our subscribers don't have the experience with us that they anticipate. We have notified all our subscribers that our May boxes are delayed and should hopefully be shipping this week as soon as the final gifts arrive to our warehouse as they are delayed due to the pandemic and UPS being short-staffed. Unfortunately, this situation is completely out of our control and is incredibly frustrating for us as well. Please know you are not alone in feeling this way. You will absolutely get every single box you paid for and if you'd rather receive a full refund, please email...

Just ok, not worth the price.

Mar 06, 2017
Amy S.
1 Review
6 Helpful Votes
Subscribed for 5 months
Overall

I purchased a 3 month subscription because I was just so excited by the concept of this box. After receiving 3 boxes now, all I can say is it is a huge disappointment. The books themselves are ok, I have read all 3 but none of them were anything that really grabbed me. The included items are often cheap/poorly made or things that I would never use (cheap costume jewelry, an old fashioned nurses apron and a pack of trident gum) . I really wanted to like this box, but it just didn't meet my expectations.

Verified Purchase

Unprofessional On Facebook

Jan 23, 2019
Jamie H.
2 Reviews
6 Helpful Votes
Subscribed for 1 month
Overall

I am highly disappointed in how unprofessional they were on the facebook business page. Instead of addressing the concern, they turned off the comments after stating that they only want positive comments on that page. That is sad considering any business should welcome honest feedback and address the issue in a respectful manner. I have unsubscribed and will NEVER go back. Disrespectful and rude-

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...Jan 24, 2019

Hi Jamie! I am so sorry if you felt that we were disrespectful or rude in our Facebook group. We are always accepting and open to all feedback anyone has regarding our boxes, however, we do ask that negative feedback not be posted on our social media publicly and instead is messaged to us privately either via email or private message on Facebook to our business page so we can best resolve the situation! I sincerely apologize if you felt that we were rude or disrespectful in anyway, and truly do appreciate your feedback regarding our boxes.

Blah

Dec 21, 2016
Cindy C.
1 Review
5 Helpful Votes
Subscribed for 6 months
Overall

The idea is great. When you reach a certain number of pages, you open a gift that is related to the novel. However, it's poorly executed. The gifts are lame!! In the November box, I received a pack of gum and an instagram photo of the " character" in the novel. The rest of the other gifts were not any better. Will not be renewing unless the gifts got better.

Verified Purchase

Never Received

Feb 22, 2019
Rhonda
1 Review
2 Helpful Votes
Subscribed for 20 days
Overall

Post office marked it delivered, but I didn't receive it. Company made me stay on hold for 40 minutes so I could report this to the post office. Post office keeps saying they delivered it. So since it's the customer's responsibility to contact the post office, instead of the sellers, I'm canceling. And they won't refund.

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...Feb 25, 2019

Hi Rhonda! We're so sorry for any miscommunication regarding this issue. USPS did mark your package delivered today and we opened a case with them on our end regarding what happened, whether the package was lost, stolen, or damaged in transit. We always recommend to our customers that they also call the post office to file a claim on their end so both sides of USPS can be investigating this issue so we can prevent this from happening again! Very frequently, USPS does marks things delivered and actually deliver them the next business day instead. We are more than happy to send a replacement for this box to you as we discussed, and will have that on its way to you within 24 business hours....

Not worth the money

May 01, 2019
April M.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 23 days
Overall

I was very excited when I signed up for this box. I love to read and the idea of opening surprises to correspond with the book sounded great. I received my first and last box this month. First problem I was going to be billed a second time before receiving the box so no time to review before being billed a second time. Second problem 2 of my 4 items were damaged when I opened. I did enjoy the book and the book items would have been great if they weren't damaged. Overall just not worth the money for me. Really bummed!

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...May 10, 2019

Hi April!

We're so sorry to hear that you were disappointed with our boxes! We did ship our boxes late last month due to an item not arriving on time as initially planned. We made sure to announce this on social media and to our subscribers via email, so we're so sorry if this was information was missed! We're happy to provide a refund for the second month if you'd prefer not to receive it, so please do email us so we can sort this out for you!

We're always happy to replace any items that are damaged, as we completely understand that things happen in transit and gifts may need to be replaced! Please do send us an email to info@onceuponabookclub.com and...

Beware

Apr 22, 2019
Karen B.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 3 months
Overall

I canceled my subscription on March 30th and today got notification that they took money out of my account and sent another box.....3 weeks AFTER canceling

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...Apr 22, 2019

We apologize for any confusion and want to be as transparent as possible with our customers. We do have the following stated on our website's FAQ's:

New subscribers have until the 14th of each month to enroll in our next box. Once the charge has been processed, all boxes for the next immediate month will be shipped, however, subscribers can cancel their account anytime. Simply email us at info@onceuponabookclub.com prior to the 25th and we can process a cancellation for you and adjust any remaining funds as necessary.

All subscribers will be charged on the 25th of each month. This includes all 1/3/6/12 month subscription boxes. Any cancellations after the 25th will not be refunded. They will receive one final box and then will no longer be...

AWFUL

Jun 26, 2018
Taylor R.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 14 days
Overall

ordered this as a birthday present for my best friend. here we are almost a month later, with no box shipped. feels great to spend 100+ dollars with a company to get nothing!

BUYERS BEWARE

Verified Purchase
Once Upon a Book Club said...Jun 26, 2018

Hi Taylor!

We're so sorry about the delay in shipping this month. We sent an email notifying subscribers that our last item for our June box was custom designed, but arrived misprinted. Not wanting to send a gift that wasn't up to our standards, we are receiving replacements and let all our subscribers know in a mass email a few days prior to their originally scheduled shipping date. I'm so sorry if that email missed you!

Boxes are departing as soon as the reprinted gift arrives, which according to tracking, is on the truck to us right now! We thank you so much for your patience, and we're so sorry for the delay again! Please feel free to reach out to us with any additional questions or...

Buying Options