The Nomadik Subscription Box
Premier Subscription Box for Adventure | All Orders get the upgraded Holiday Box ($70 Value)

Plans as low as $29.99 / month

Subscriber Reviews

Write a Review

Bad Box (December 2018)!

by Emma R., Dec 26, 2018

We have generally enjoyed Nomadik over the last few months, but this month's box has led my husband and I to cancel our subscription. The December 2018 box was hyped up by the company and valued at $70. My husband was super excited to receive the box because of all the hype....however, what we received was a box of three items that cannot possibly equal $70 in value: a beanie, a pair of compression socks, and an electric hand-warmer. The hand-warmer: weird and kind of silly, also similar to the solar power-bank received in a recent box. The socks: plain, boring, not really "outdoorsy." The hat: A complete joke, made out of cheap acrylic and looks/feels like it could have been bought at the dollar store (and calling it a "turbo" hat doesn't make it seem any nicer, Nomaidk).This box is infuriatingly cheap and sparse. It's repulsive that Nomadik is proud of this "holiday" box. We will be cancelling the subscription ASAP!!

Verified Purchase
|Report abuse
The Nomadik Subscription Box said...
Dec 28, 2018
Sorry you feel that way! If you didn’t like it, no worries! You can mail it back for a full refund, or we can swap one item via our Ironclad Guarantee, please email info@thenomadik.com

Terrible Customer Service

by Tyler B., Dec 26, 2018

I ordered the Holiday Box very early in December as a gift for my brother. He lives out of state and would be home for Christmas (leaving that night) which I thought would be fine seeing as how The Nomadik guaranteed delivery before Christmas on this box. When it never showed up I reached out to them and got a response telling me that I live far away from their HQ, so they can't do anything about it. This is ridiculous, and after reading other reviews of what came in the box, I think I'm glad it didn't show up so I can get him something that is actually useful. I wanted to give this a shot, but definitely going with Cairn from now on

Verified Purchase
|Report abuse
The Nomadik Subscription Box said...
Dec 28, 2018
Hey! The tracking link says it was delivered. Did you double check that you put the correct shipping address? If you didn’t get it contact us at info@thenomadik.com and we’ll mail another one via Priority USPS.

Seriously?!

by Le-mon R., Dec 23, 2018

My husband had been looking forward to his Nomadik box because I had been hyping it up since I changed his monthly subscription to Nomadik from Sprezzabox. And what did he get?! A flimsy beanie, a pair of socks and a hand warmer?! Seriously?! Not even a welcome note or holiday message. Your company didn’t even do the barest minimum you are required. Such a disappointment.

Verified Purchase
|Report abuse

Lol is this a joke

by Lexi F., Dec 23, 2018

Was supposed to get the upgraded holiday box. After waiting all month for one of my husbands presents, it came today! Socks, a hat, and a hand warmer. Is this it? No note, no description of anything, just this sad hat socks and hand warmer. Of all the sub boxes I’ve boughf or given, this one truly sucks. I’m embarrassed to give it.

Verified Purchase
|Report abuse

I would give negative stars if possible

by Lindsay B., Dec 06, 2018

This was a gift for my father, I planned on giving him 3 months of gifts. Well... not only was I charged $38 without being notified but my signed up subscription price was less than $30 - an $8 price hike without any notification to me is very much unacceptable. Second, the items he received were almost an embarrassment. The box is supposed to have UP TO 7 items, I realize it probably wouldn't have this many but come on.. only 3 items where in his box totalling $34. That is pretty much what people are paying for this service not considering the price hike to $38! That is actually you guys stealing money from your customers at that point. When I emailed customer service I received the most generic reply ever and the person didn't address ANY of my issues or concerns. I am cancelling this subscription and won't be recommending CrateJoy to anyone. This is a scam, just like all the other negative reviews suggest. STAY AWAY!

Verified Purchase
|Report abuse
The Nomadik Subscription Box said...
Dec 12, 2018
Hi Lindsay- thanks for the feedback, sounds like there’s a disconnect, truly sorry about that. I’d love to explain why this occurred then what we’ll do to fix this. You used a discount code for your first order, the renewal does not apply the code from the first order. Since you ordered in November, I’m assuming you’re referring to the Unstoppable Explorer, the main item was the EarthPak Drybag, this is $26-$31 (the product with shipping cost). If you order all these items individually online, total cost would be $45-$59 depending on the shipping option you select. With that being said, we have an Ironclad Guarantee, email info@thenomadik.com and we’ll work with you to make it right.

LOVE the box themes & monthly challenge

by Patrick H., Nov 27, 2018

I love looking forward to the fun box themes, it's super useful because I get gear for actual activities I do while camping. The first box I got was Camp Kitchen 2.0. I got a nice knife from MoraKniv, mini backpack spatula from GSI, grandpa's firefork from Light my fire (this is by far my favorite item, it clips onto any stick you find and lets you roast whatever you want over the fire!), collapsible cup from Human Gear and a breakfast skillet meal from Mountain House. I have to say I'm seriously impressed!

Verified Purchase
|Report abuse
The Nomadik Subscription Box said...
Nov 27, 2018
Jim- thanks for the kind words, our product team and product testers spend a lot of time researching, planning and testing gear. We really want each box to help you level up your gear for specific activities, then the monthly challenge is to inspire you to use them J

Great Idea

by Susie V., Nov 19, 2018

I love this subscription, although i would not recommend keeping it consistent for the 18mo that i have. there have been some really unique and cool items to add to my backpacking kit, kayaking kits, and great new food items to try and use for the outdoors. some of the items have been a little repetative and the pricing has gone from $31 to $37 without any notification. when i reached out to find out why, i was informed that the increase was due to UPS/Delivery costs. for me, i think the best option would be to buy in quarterly. i am quite full on flashlights and pocket items.

Verified Purchase
|Report abuse
The Nomadik Subscription Box said...
Nov 27, 2018
Hi Susie! Thanks for the feedback, we truly appreciate it, we’ll pass this to the product team to help guide the roadmap going forward. Our prices have gone up, here’s why: USPS shipping price increased, the second is we made our box experience better and there’s more retail value J Also, if you get an item you aren’t 100% stoked on, don’t forget about our Ironclad Guarantee!

best outdoor box hands down

by Grant C., Nov 16, 2018

I have been a Nomadik subscriber for over 6 months now and I have to say this is by far the best outdoor gear subscription box. I love the ever changing themes and useful products. I am an avid outdoor enthusiast and have found every product useful that i have received. Especially the technu!!

Verified Purchase
|Report abuse
The Nomadik Subscription Box said...
Nov 16, 2018
Thanks for the feedback fellow nomad, we’ve been hard at work curating the themes, and making sure the brands, gear and outdoor challenge match!

BEST GIFT EVER + I love my box

by Caitlin, Oct 28, 2018

My BF is the type that "has everything," he got his box last month and was blown away by the unique and fun gadgets he got, and all of them were from top-notch brands. I've got products from Mizu, Grand Trunk and RX Bar before in my subscription. I'm going to gift more of these during the holidays for sure because it's so easy.

Verified Purchase
|Report abuse
The Nomadik Subscription Box said...
Oct 29, 2018
Thanks for the kind words fellow nomad! We’ve been partnering with many of the top brands and some will be using us to launch new product in the future, so you’ll be the first in market to get the item :)

Usually worth the price

by Gina M., Sep 16, 2018

I've been subscribing to Nomadik for a few months now. While most of the products are really useful (or things I wouldn't have purchased myself but ended up enjoying), August's box was utterly useless. The only thing in it that I found remotely useful was the almond butter. Everything else made me feel like I just wasted my money since I already had better versions. When I reached out to customer service, they did respond and fufil the iron clad guarantee, but only for one item rather than the two I told them I was disappointed with. Hoping September's kitchen box will make up for this one.

Verified Purchase
|Report abuse
The Nomadik Subscription Box said...
Sep 17, 2018
Hi Gina- thanks so much for the feedback, and glad you took advantage of the IronClad Guarantee! I’ll make sure to pass this along to our product team. August we tried a new style of theme, it was different, and we won’t be doing that again
View Details