The Conundrum Box - Escape Room Game in a Box

The Conundrum Box - Escape Room Game in a Box

by The Conundrum Box
Escape boredom! A monthly adventure box, part escape room, part choose-your-own adventure!

Plans as low as

$27.80/ month

Buying Options

Reviews (73)

  1. Reviews for this product (72)
  2. Reviews for this seller (1)

first one!

Jul 25, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Jen H.
1 Review
Subscribed for 12 days

Fun and interesting, as it was my first time with this type of box; I enjoyed the whole process.
I was confused about passwords and asked for help through email; they responded in a timely fashion and everything worked out.

Verified Purchase

Not my ‘thing’ - sorry!!!

Jul 23, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Patty G.
1 Review

It’s not my favorite thing to pass away my chill time. I’m sorry - I don’t have the brain power/desire for such intricate puzzles. I’m a card play, puzzler, gardener, and a few other hobby interests. This was a gift given lovingly and thoughtfully by my daughter. She has agreed to do the rest of the remaining boxes she paid for. Good job in the product - I just don’t have the patience!

The best.

Jul 08, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Sylwia S.
2 Reviews
Subscribed for 2 years

My current favorite puzzle subscription.

Verified Purchase

A unique and fun adventure every time

Apr 18, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Christopher B.
1 Review
Subscribed for 2 years

Conundrum box deliveries truly clever and unique puzzles every month. I am always impressed by the fun themes and props and everything they do to increase the immersive experience.

Verified Purchase

Don’t trust

Apr 18, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Laura G.
1 Review
Subscribed for 2 months

Kept re-activating subscription despite saying I did not want a subscription. Charged my card 3 x. If you are thinking about get this, I’d skip it.

Verified Purchase
The Conundrum Box said...Apr 18, 2022

Hello Laura,
I am writing up a private email after this, but I wanted to respond to this here as well. We have no record of any correspondence with you at all. Our product, like every product on Cratejoy Marketplace, is a subscription that will renew until the customer cancels it. This is clearly stated in the terms on every page as you sign up for the product, detailed in the renewal notice, and the receipt upon purchase. We do not have any record of you contacting us, but we would have gladly helped you out with canceling if you had. We cannot cancel a person's account if we do not know they want it canceled. Thank you for your time, and have a nice...

Horrible customer service

Mar 12, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Linda M.
1 Review
Subscribed for 3 months

Worst customer service ever. I was a repeat customer and expected to continue being, but the lack of customer service ended it.
Most interesting that I specifically asked for that email to be forwarded to me and it wasn't, and hasn't been, but their response was written and posted ASAP. Yeah, I think I received and replied to every email that was actually sent to me. I never got the email that was never sent, so I had no way of knowing they didn't have my full billing address, which I provided when I ordered. And of course you heard from me when I actually received another email. See how that works?
AND THEN they chose to default to the one option their customer didn’t want: to continue the shipments to the original address. The only thing I asked them to stop is precisely what they did. Could have just not shipped anything and waited for me to contact them about that. Could have done what I asked for originally and cancelled the rest of the shipments. But no, we'll act as if no contact from our customer ever took place.
And you know what else? My BF likes these things, so I likely would have kept ordering for us in place of my family members who now have dementia and are upset by the mere arrival of this. Again, an already repeat customer, converting to a continued repeat.
These fails are not mine. Save your condescension for yourselves, where it belongs.
One...

Verified Purchase
The Conundrum Box said...Mar 12, 2022

Hello Linda, thank you for your feedback. We replied back to your emails within 24 hours, and most of the time within just a few hours. You had a situation where you didn't want to send the order to the original recipient anymore, and we offered to send the remaining boxes elsewhere for you. You agreed to this but only gave us half an address back on February 14th, on February 15th we responded and asked for the rest of the address. We never received any further communication from you until after we shipped the last box. Without confirmation of where you would have liked the box shipped to, we sent it to the original address. You still have one more box...

Overly complicated.

Jan 02, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Brenda M.
4 Reviews
Subscribed for 3 months

I wanted to love this box. Got a 3-month subscription. I was disappointed every time. The stories are fun, some of the puzzles are fun. I LOVE the extra content online. Everything is overly complicated, though. Many puzzles have 3-4 components to them instead of 1-2. My husband and I have not been able to complete a box in under 3 hours, even with the final hint before the answer is provided on more than 1 puzzle.
The stories are overly complicated as well. It feels forced rather than unfolding naturally like other boxes we’ve tried.
If you’re not an expert puzzle-solver, or you mind reading most of the hints, this box may not be for you.

Verified Purchase
The Conundrum Box said...Jan 02, 2022

Hello Brenda,
Thank you for being a customer, as a small family-owned business we really appreciate it. We understand that our customers all have different tastes when it comes to their gaming expectations, and thank you for the feedback. We are always moving forward and trying to improve on every game, and if you would like to leave more detailed feedback in one of the end-of-game surveys or via email, we are definitely open to learning more about your experience. Thank you again for trying us out, and have a Happy New Year!
-Meredith and Dan
Creators and Owners of the Conundrum Box

Okay.

Dec 14, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Gail H.
1 Review
Subscribed for 16 days

the main issue is the web site. and the clues. I have done many of these and can't rate this any higher than average.

Verified Purchase

So much fun!

Aug 10, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Greta T.
1 Review
Subscribed for 1 month

I got the Conundrum Box as a fun activity and every family member who said they weren't interested couldn't help but get involved. The curated soundtrack and food/drinks made it extra special. I loved every second of it and would definitely recommend it.

Verified Purchase

This is the one you’re looking for!

Aug 05, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
A M.
1 Review
1 Helpful
Subscribed for 2 months

We got our first box in a few weeks ago and kinda put it off- I wasn’t expecting much- I have done “real” escape rooms, we have gone sky diving and lots of “extreme” dates so what could this little box possibly have to offer?! Answer: More than you’d ever expect! This is so well put together and thought out. We sat down on the couch with some printer paper and after the first 20 minutes we were hooked! We turned the living room into a detective office and had an absolutely amazing time. This allowed us to really reconnect on levels that you don’t get to when you’re both working from home and parenting and going thru the motions of what we have called life for the past year or so of lockdowns and general world chaos. We got to really see and appreciate first hand so many reasons we fell in love- intelligence, cleverness and teamwork. Thank you to the creators for helping us have an amazing 11th anniversary! We woke up this morning with a different kinda mindset towards each other- one that you can not get from watching netflix together for the 700th night in a row. We cant wait for the next box- and knowing that even if the world shuts down again and we are here with our kiddo we have a date planned that nothing can take from us. I 100% recommend this for anyone- couples/best friends/coworkers whatever your partnership or team looks...

Verified Purchase

Great box, awesome owners!!

Jul 25, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
C M.
2 Reviews
3 Pictures
7 Helpful
Subscribed for 2 months

After subscribing to this box, I contacted the owners to see if they could ship something out quickly due to my husband recuperating from a procedure and needing to keep him occupied. I hate the first box within a few days which was just awesome!!
The box took us a bit as we figured out to pay closer attention to all aspects of the clues. We enjoyed this thoroughly and are looking forward to the upcoming boxes! Definitely an evening (or afternoon) of fun!!!

Verified Purchase

Wonderful Puzzle Game

Jan 14, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Shawn W.
3 Reviews
1 Picture
2 Helpful
Subscribed for 6 months

I love these boxes. I took several on vacation with me and even my 23 year daughter couldn’t help but get sucked in. The stories are good and entertaining. Some puzzles are easier and some are hard so it’s a good mix. The hint system is perfect. I love that it starts with a hint that is simply which items you will need for the puzzle. That was often enough to let me solve alone. The historical times and places make it fun too!

Verified Purchase

A fantastic, engaging activity for teens

Jun 14, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Alexandra S.
1 Review
1 Helpful
Subscribed for 6 months

I seriously can not say enough good things about your boxes. Our autistic teen has had a tough year, and it's been virtually impossible to pry him off screen or get him to engage in anything remotely creative or challenging. We have signed up for a few subscription puzzle boxes but this one is in a league of its own; the days our son has spent working on a Conundrum Box have TRULY been the very best days of 2021.

Verified Purchase

Great Family Experience!

Jun 20, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
James C.
1 Review

The family absolutely love these games, and they keep us entertained for hours. They came highly recommended and the people who run the company are quick to answer any questions we have had in the past. Altogether, a great product and well worth your time!

So glad I bought it

Jul 15, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Linda K.
1 Review
Subscribed for 3 months

One of the best I have done. I thoroughly enjoyed it.

Verified Purchase

Hate it

Aug 10, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Jessica C.
1 Review
Subscribed for 12 days

I don't understand it at all

Verified Purchase
The Conundrum Box said...Aug 10, 2021

Hello Jessica, I have sent an email to you directly to offer assistance and to get feedback. While we understand that not everyone will like our games, we are here for you if it is a matter of learning how to play the game. Please let us know of any questions you have! Thank you for supporting our small business, and have a good night!

We had a ton of fun!

Apr 13, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Garret Z.
1 Review

Such a fun service! We zoomed with another couple for our whole subscription, and we absolutely loved it. The recipes were a great touch, we didn't use the music, but that is a nice idea too. When we sent an email for help with one of the games we got a response within an hour from the actual creators of the game. That was impressive. We totally recommend this subscription.

Great Box, I Want Sleepy Hollow!

Apr 12, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Brian D.
1 Review

Played the Maui box today and it was the best escape room box I have ever played. Also, very friendly support when I emailed them about options to buy. I want Sleepy Hollow, bring it back!
edit: bring back the Anastasia box too.

Merlin Mystery

Apr 06, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Kathryn P.
2 Reviews
Subscribed for 27 days

We had so much fun with this box. We had the Merlin legacy crate. Which was perfect because my daughter who is 12 just strarted watching the tv show. So this went over perfect with her. The puzzles were very tricky for us. The nice part was that every corresponding page on the website had clues and the answer if you got stuck. Everything was well laid out and easy to follow. They also provide you a link to a spotify playlist that goes with the theme and recipes for food and drinks. Overal, a great box. I would definitely recommend this box.

Verified Purchase

scam?

Jun 03, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Charlotte F.
1 Review
Subscribed for 2 months

I reached out to this seller on May 20 asking where the box I was charged for on May 11 was. Today is June 3, have heard nothing. There is no shipping information provided. This really looks like a scam to me.

Verified Purchase
The Conundrum Box said...Jun 03, 2021

Hello Charlotte,
Please check your email, I responded to you this afternoon. As mentioned there, we do not have any further communication from you via email before the email this morning. Also mentioned in the email is that your next box is scheduled for June, and went out this afternoon. Cratejoy bills renewals about three weeks before the shipping date so that we have a headcount of how many boxes to make and time to make them all. Please reach out to us if you have any further questions. Thank you, and have a nice day.

Great fun for the whole family!

Mar 11, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Matthew K.
1 Review

We had a great time! Did this with my family during COVID. We really like escape rooms, and this filled that void. It wasn't too hard or too easy. I look forward to the next one. Keep up the good work.

Great as a different kind of date night

Mar 03, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Kristin C.
1 Review
Subscribed for 2 months

I thought this box was really fun for a nice night of something different. The puzzles were entertaining and thought provoking without being extremely difficult. The overall puzzle theme (vikings) was unique for me, which was great given the number of these types of boxes I've done. There were a few issues with spelling errors and in one case one of the puzzle's answers was off by one number, which we only figured out by revealing all the clues. Other than that though, it was a creative and different date night activity. I would recommend it for those looking for medium difficulty puzzles to fill an evening.

Verified Purchase

Never Received 2nd Puzzle - No response

Apr 12, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Shane K.
1 Review
Subscribed for 3 months

Purchased this as a gift in February 2021. This sounded like a great way to pass the long boring winter days.
The first puzzle arrived on time. The puzzle was confusing at first, but in the end was a fun challenge.
Waited 2 months for the next puzzle and it has never arrived. There is zero response from the seller. I do not recommend this puzzle.

Verified Purchase
The Conundrum Box said...Apr 12, 2021

Hello Shane, Please check your spam folder and white list our email address (sorry, Cratejoy won't let me post it in this response, but you can find it on our website). We replied to your March 27th email within two hours. The second box was sent on April 3rd, when it was scheduled to send. When purchasing from Cratejoy Marketplace, we send the first box ASAP, even though it is the next month's shipment. In this case, your February 9th package was your March box. Cratejoy then schedules your second box at its normal time, in this case, April. We send all boxes beyond the first box during the first week of the month. This policy is communicated on our...

Poor Billing Practices

Apr 09, 2021
Overall
Shipping
Jaime D.
1 Review
Subscribed for 3 months

I'm giving this product a low review due to the poor billing practices of being charged one month in advance of the item shipping. However, my first month the charge occurred and the box arrived shortly thereafter. So I had incorrectly assumed that is how future billings/shippings would operate...obviously my bad, I suppose.
I was charged on 1/7 and had my first shipment arrive 1/16
I was charged again on 2/7 ... the shipment arrived on 3/13
Then I was charged on 3/7 .... the shipment was sent on 4/9
Unfortunately I was not paying enough attention and when I saw the charge from 3/7 I had again incorrectly assumed it was for the box that arrived just a few days later, and NOT for a box that would be shipped a month later! So when I canceled the service in early April, and then about a week later received notice that my box was shipping, that is when I realized what was happening. The billing / shipping timeline for the Feb and Mar boxes doesn't make sense to me based upon my initial experience in Jan.
Somewhat deceptive billing practices. Due to this I do not recommend and would not subscribe again.

Verified Purchase
The Conundrum Box said...Apr 09, 2021

Hi Jamie, thank you for your review. We follow Cratejoy's required billing practices. When you first place an order, it is for the next month's box - however, Cratejoy requires us to send a box ASAP. We then send the box. Renewals happen on the 9th or 10th of the month for the next month's box. This gives us about three weeks to know the number of boxes to produce and to produce those boxes. Every Cratejoy subscription we personally subscribe to works in the same manner, so I believe this is standard for all subscription boxes. We need enough time after an order to create the boxes. We ship out the first week of the month, which is stated on...

Lack of communication

Mar 31, 2021
Overall
Shipping
Gloria C.
1 Review
2 Helpful
Subscribed for 5 months

I meant to order a 3-month gift subscription but selected the regular subscription because I wanted to receive the first box to personally give as a gift. Contacted the seller and received email from seller that he's unable to convert from a regular to a gift subscription. However, he would cancel the active subscription and go ahead and send as a gift. All seems well.
Four months later, I get a charge on my card. Sent seller several emails, and still have yet to receive a response.
Account shows boxes as delivered. However, had to relocate due to burst pipes from winter storm, so I'm not even sure where the last box(es) are.
I wanted to try a few boxes for myself, but after this experience, I've decided to hold off for now.

Verified Purchase
The Conundrum Box said...Mar 31, 2021

Hello Gloria,
Could you let us know how you attempted to contact us? We do not have an email from you since a change of address request back in December (The change of address was to an address for another person, so perhaps they received the boxes you are looking for?). Since then you canceled the subscription after the renewal and we were informed of a charge dispute for the renewal, but we don't have any email contact directly from you. We would love to help solve this problem, please reach out to us at our email directly (Cratejoy will not let us post it here, but you can find it on our website under contact). We sent you an email after...

Customers who bought this also bought...