Alchemy Jewels: A Monthly Intention Setting Box Featuring Magical, Crystal Jewelry

Alchemy Jewels: A Monthly Intention Setting Box Featuring Magical, Crystal Jewelry

by Eartha's Cabinet
Jewelry featuring elements, totems, lore & crystals to inspire you as you wear.

Plans as low as

$20.00/ month

Buying Options

Reviews (176)

Poor customer service

Jan 20, 2023
Overall
Shipping
Quality
Curation
Annastasia L.
3 Reviews
Subscribed for 10 months

Never received the skeleton key earrings. Requested twice. Still never received and never received earrings. Customer service is horrible.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Jan 20, 2023

Hi Annastasia, I am so sorry to hear this. All subscribers who missed out on this pair from the prior month, received the item in their next box or mailed individually. The person packing your box must have missed including this. The boxes are packed back to back over a span of an entire day. I am 100% happy to send off a replacement pair. Please be in touch. All my best, Alicia

Crate joy

Dec 28, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Julie M.
1 Review
Subscribed for 8 days

I never received my box. The tracking said it was delivered. I never got it

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Dec 30, 2022

Hi Julie, I am truly sorry to hear the issue with the shipment. In our contact with you, we confirmed that your shipment was sent to the address you entered when you signed up. And tracking on the USPS site shows this package as delivered. Crossing our fingers that it turns up soon. Reach out to support if it does not show up in the next week.
Wishing you all the best, Alicia

Missing Items and Slow Shipping

Sep 28, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Kimberly P.
1 Review
2 Helpful
Subscribed for 25 days

My box was missing two pieces and was shipped late with no prior communication that there were delays. One of the two pieces was supposed to arrive later but I received my box nearly a month ago and it has yet to arrive so I doubt it will. I do not recommend this one, unfortunately.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Oct 29, 2022

Hi Kimberly! We are so sorry to hear of your disappointment. We had an unusual delay with that jewelry item but it has arrived and all was sent off with the monthly boxes for October. I have checked your account and see that you are no longer subscribed. We are sending your pair of earrings this week and do hope to see you give us another try soon. With Warmth, Alicia

Spend your money on something worth it

Sep 08, 2022
Overall
Shipping
Quality
Alicia B.
1 Review
1 Helpful
Subscribed for 27 days

Never received my order, when customer service finally got back they said they would send a new shipment, at this point that has obviously not happened. Reached out asking for a refund, which I have yet to hear back from. I was excited about this box but now I just feel robbed.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Oct 29, 2022

Hi Alicia, we hope this finds you well. We looked in on your account and the tracking shows that your package was delivered 4 days after this review. We apologise for the delay on this box getting to you but do hope you enjoyed its magick. We hope to see you back Alicia!

Overcharging for cheap baubles

Jul 26, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Michele D.
1 Review
3 Helpful
Subscribed for 25 days

I really wanted to love this box. Witchy themed jewelry? Yes please!
Unfortunately I was severely disappointed when the very first item I pulled from the box was a pair of howling wolf earrings identical to a pair I bought for $1 off of Shein. The info card claims they're $12. No. They're identical to the $1 pair I already own.
The moon phase necklace is pretty but feels extremely cheap. $16? Highly doubt that. It looks like something I could get off of Amazon for around $4-$5.
The amethyst bracelet....$12? Um...doubtful. I guess if it was maybe handmade by a small business I could see the price tag, but honestly it seems like a steep price for something that is mostly string. It's pretty & well made, but I don't buy the price tag.
I will wear the necklace & the bracelet as I do like them. I will pass the earrings off to a friend since I already own the same pair. I'm just mad that I paid $25 for a box of jewelry that I could have picked out for myself much cheaper elsewhere. I have cancelled my subscription. So disappointed. Save your money. This subscription is not worth it.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Jul 27, 2022

Hi Michele, we are sorry to hear of your experience. Many items we send are handmade in house and we have never heard of the site you mention. We loved the wolf earrings and aim for stainless steel as often as we can due to its non-tarnish, lasting quality. The moon phase necklace you received was also made of stainless steel. Stainless steel generally has a nice weight to it so we were surprised at your personal observation of the necklaces weight but understand each person has their own measurement system. We curate aiming to add some magick for the everyday Witch at an affordable price. I am sorry this was a miss for you. Thank you for exploring Witchy One and we wish you...

Crap

Jul 10, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Molly T.
1 Review
1 Helpful
Subscribed for 6 months

This month sucked. Nothing I liked and crap quality products that I did get.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Jul 15, 2022

Hi Molly, I understand not everyone has the same tastes or appreciation. I am sorry to hear this was a miss for you. Wishing you all my best. WIth Warmth, Alicia @ WO

Don't purchase

Jul 10, 2022
Overall
Quality
Catherine C.
1 Review
Subscribed for 3 months

Can't get ahold of owner after multiple attempts, items are not worth what you're charged, and items are not as described.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Jul 10, 2022

Hi Catherine, I have checked in on our email history and I see one email from you in which you shared with us that you got a free extra box. Please feel free to keep the extra box. All items sent are shared in our box showcase on our cratejoy listing. Unboxing videos and social media postings make this evident. Wishing you all my best, A. @ WO

Unhappy

Jul 01, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Jennifer Y.
1 Review
1 Helpful
Subscribed for 2 months

I am completely dissatisfied with my purchase. I still have yet to receive my box for June, and had to cancel my subscription so they would not continue to take money out. I reached out to the seller and they have not responded back to me at all.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Jul 04, 2022

Hello Jennifer, my sincere apologies for not seeing your email sooner. Please check your inbox. All my best, A.

Don’t like this company

Feb 26, 2022
Overall
Shipping
Amari H.
1 Review
Subscribed for 1 month

Never received

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Mar 11, 2022

Hi Amari, we are not finding an account under your name. Please reach out to us at our support email so that we can look into this for you. Blessings & best wishes,
A.

Does this box ever actually ship?

Jan 31, 2022
Overall
Shipping
Quality
Curation
Stephanie J.
1 Review
Subscribed for 1 month

I don't actually know what this box is like since I still haven't received anything. I started the subscription on December 17th and received a shipping notification the same day. I have not received anything except for an email saying I should receive tracking on January 17th which didn't happen either. I would like my money back honestly since I don't think I will ever actually receive anything from this subscription.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Apr 05, 2022

Hi Stephanie,
I checked in on this and see that one of your three boxes was lost in transit. We are sending a replacement box today. We do hope you enjoy your pieces, and we hope to see you back! Sincerely, WO Team

Not so impressed right now

Jan 20, 2022
Overall
Quality
Curation
Genevieve W.
4 Reviews
Subscribed for 3 months

1st box for Christmas was great, the next month for my birthday also good, then it kinda fell off the wagon. Valentines box never came was told its running late but still was charged for March box and February box still never showed told I don't want to pay March if I don't have February yet still charged me. Finally middle of March got one but is this February or March and will I get 2 this month or just be late e every month now and pay for an extra box I'll never get? Not very impressed at the moment, sorry

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Apr 05, 2022

Hi Genevieve,
It sounds like boxes took some time to get to you and I completely understand it can be frustrating. I have just checked in on your account and personally looked up each tracking number. I was glad to see every one of your boxes have been delivered. We hope to see you back Genevieve! :)

Wont let me cancel

Oct 07, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Angelina A.
2 Reviews
Subscribed for 2 months

Super disapointed. Im trying to cancel but its not letting me which is super frustrating.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Oct 07, 2021

Hi there Angelina, we are sorry to hear you're having a hard time canceling through the cratejoy system. I'll go ahead and help you cancel your subscription on our end. You will receive an email notification shortly. We are so glad you gave Witchy One a try and hope to see you back! With Warmth, WO Team

Would love to...but CAN'T. TOTAL WASTE..

Sep 26, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Holly V.
1 Review
Subscribed for 21 days

Received my first and last box. Everything is sized for someone 12 and under. Nothing I couldn't have picked up at Clare's Boutique. BEYOND DISAPPOINTED

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Oct 07, 2021

Hi Holly, we are so glad you gave us a try and we hope you may consider exploring Witchy One once again in the future. Both jewelry pieces this month were handmade in-house and often is the case. Therefore items found in Witchy One are usually unique in both appearance and energy. From the crystals to the Incantation cards, we strive to bring in a unique experience. Wishing you all our best, WO Team

Product not received

Sep 02, 2021
Overall
Shipping
Curation
Roxanne M.
1 Review
Subscribed for 1 month

I have not received my order yet and I have no idea where it is or when it will arrive I was excited but I'm not paying for another month when I haven't received the first one

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Sep 05, 2021

Hi Roxanne :) Thanks for reaching out. I have checked in on your account and your box shows a delivery date of the 7th- 2 days from now. I have included an extra surprise and hope you absolutely adore your shipment. Always feel free to reach us at our support email with any needs you may have. Blessings!

Delivery slow as heck

Aug 19, 2021
Overall
Shipping
Dylan W.
1 Review
Subscribed for 3 months

I ordered a $20/month package for a friend's birthday and the package never arrived even almost two months later. Not ideal if you like things delivered within a normal human timeframe.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Sep 05, 2021

Hello Dylan, thanks for reaching out. We apologize for the late shipments, this does indeed happen and we hope our customers understand that while a package may run late as we await an item we are including, you will always receive a beautifully curated box. I am happy to see you're still subscribed and hope she is loving her boxes. Please feel free to reach out to our support email with any concerns you may ever have.

Nothing to review

Jul 27, 2021
Overall
Shipping
Quality
Curation
Erin D.
1 Review
Subscribed for 20 days

crate Joy is asking me to make a review before I even receive the box, so my review would be zero. The box is late and I have nothing to review.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Sep 05, 2021

Hi Erin :) We do see your box was delivered on August 2nd. We hope it was a lovely new addition to your craft and hope to see you back! With Warmth, the WO team.

Beware

Apr 12, 2020
Overall
Shipping
Quality
Curation
Jessica W.
2 Reviews
Subscribed for 1 month

Box has yet to come and it's been atleast 30 days since I ordered. Beware.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Apr 13, 2020

Hi Jessica, I looked up your account info- you signed up on March 20th. This lines you up for the Aprils Witchy One. It is listed on our cratejoy the dates in which shipments go out every month- the 14th to 18th. Today is the 13th. Im sorry you were confused about this and felt frustration. But I do look forward to sending out your shipment and think you'll find all items and energy combined quite magical. Blessings & Best Wishes to you, always.

Quality Declined Over Time

Jan 26, 2020
Overall
Shipping
Quality
Curation
Robert C.
1 Review
2 Helpful
Subscribed for 11 months

Beware. The quality has declined since the first box. The jewelry is very “cheap” looking, maybe valued at $2-$3 at best. And stickers valued at $5?? She consistently created shipping labels and allows the package to sit in “pre-shipment” status until after your subscription has renewed. Not a good business practice. Asked to cancel last month and ignored so canceled again. Finally cancelled.

Verified Purchase
Eartha's Cabinet said...Jan 29, 2020

Hi Robert :) We understand everyone has their own perspective on what they receive. Life is subjective. We are thankful you explored WO and understand that what you see is not for you. All jewelry is hand crafted and always made with high quality pieces. Here at Witchy One we have a relationship to this offering and so it matters to us greatly what we send out. We strive for unique, enchanting pieces that are not easily found elsewhere. My apologies for the delay in cancellation but I am glad we got a refund through to you for the renewal charge. Wishing you all our best! - the WO team.

Customers who bought this also bought...