Escape the Crate

by Escape the Crate
A bi-monthly "Escape Room" subscription box... full of puzzles and mysteries to solve!
405 reviews

Plans as low as

$26.50/ box

Buying Options

Escape the Crate reviewsReviews

Write a Review
405

Poor service

Dec 18, 2020
Julie N.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 27 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

Ordered item on Nov 21st and have yet to receive. Christmas is in seven days!
Very disappointed.

Verified Purchase
Escape the Crate said...Dec 18, 2020

Hello! Your order was shipped at the beginning of December and tracking details were sent out to you. Once we ship, using the USPS, the package is out of our hands and under control of the United States Postal Service. As the USPS tracking page shows, their shipping speed has been affected very greatly by the Coronavirus pandemic and staffing shortages. As the tracking shows, the package is still in transit, just arriving late due to circumstances out of our control... with delays at sorting centers closer to you. I wish there was something we could do to make a package move faster once it is in transit, but with the current condition of the USPS, it takes a...

Not Recommended

Feb 14, 2021
Grayson G.
1 Review
Subscribed for 22 days
Overall
Shipping
Quality

The materials and shipping were nice, but there was no logic to the puzzles. It all seemed very arbitrary. We lost interest half way through.

Verified Purchase

Can't Escape from Escape TC Subscription

Feb 08, 2021
Bernice D.
2 Reviews
2 Helpful Votes
Subscribed for 2 months
Overall

I wrote to Escape the Crate to cancel my subscription and my gift subscription (which was not listed under my subscriptions.) They did not respond to me and did not cancel my gift subscription and charged me again. Both Escape the Crate and Cratejoy have been deceptive. I am cancelling all my Cratejoy subscriptions and will never subscribe again.

Verified Purchase
Escape the Crate said...Feb 08, 2021

Hello! We are sorry that you are upset about your subscription. Remember that Cratejoy and Escape the Crate are a SUBSCRIPTION service which will automatically renew every 2 months. When purchasing a gift, you have the option to give a non-renewing gift, but you clicked the button at checkout asking for the gift to renew, which it did in Mid-January. We sent out a renewal reminder email on Jan 13th and a confirmation of renewal email on the 15th. You only cancelled this subscription in early February after the next box had already shipped. We received one email to the Escape the Crate account after you had cancelled in early Feb, which we responded to (check on Feb. 5th),...

Disappointed

Jan 18, 2021
Teodora D.
1 Review
Subscribed for 2 months
Overall
Shipping
Quality
Curation

I ordered back in late October or early November a box for a Christmas present and as 18th of January, I have STILL not received my box. The tracking system shows it is in transit in JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER. (I ordered from Bulgaria), meaning it is no near to be delivered.
Delivery ruined everything, I wouldn't recommend ordering the box for a European country.

Verified Purchase
Escape the Crate said...Jan 19, 2021

Hello! We are so sorry to hear about your shipping experience. During the busy holiday season and the coronavirus pandemic, international shipping has slowed down considerably. We did warn this on our marketplace listing and our personal webpage that international shipments may not arrive in time for the holidays. We only make the boxes... we use the USPS International to deliver. Once a box heads out from a customs hub like Jamaica, NY... it means that it is in the hands of your local post for delivery (which in your case in Bulgaria). If you had emailed into our customer support, we would have been more than happy to have looked into this for you or to...

Review

Jan 16, 2021
Vincent M.
1 Review
Subscribed for 1 month
Overall
Shipping
Quality

Had no idea when it was coming.
I kept on having to ask.
Then came early
Not very easy to figure out.
No timing option for game?

Verified Purchase
Escape the Crate said...Jan 17, 2021

Hello! We are sorry you did not like the box. Shipping dates are listed VERY CLEARLY on the page when you order as we only ship out once a month during a set week. Since you ordered the 17th of December, we made it very clear that orders made that close to the holidays will not ship until the first week of January. This shipping information is very clearly printed on the marketplace listing, our personal website, and the welcome email you received when ordering. As for the timing option for the game, once you start to play the box (after solving a trial puzzle) you are given a series of times to set on the clock depending upon your...

Box has not arrived

Jan 06, 2021
Julie P.
1 Review
Subscribed for 1 month
Overall
Shipping
Quality
Curation

The first box ordered in November still hasn’t arrived. It is now January 4th and the box is still in transit. This was supposed to be a gift for Christmas. Very disappointing.

Verified Purchase
Escape the Crate said...Jan 19, 2021

Hello! It looks like the package has been delivered to your address. I understand that it is frustrating when boxes do not arrive as quickly as you had hoped for, but with the busy holiday shipping load and the pandemic, the postal service has moved more slowly than anyone could have anticipated. We made it clear that boxes ordered to addresses outside of the USA may not arrive in time for the holidays and we shipped the box out on time and on schedule (far before the cut-off date for international deliveries before the holidays) but delays during December do happen. It makes us feel horrible that this gift did not arrive in time, but we have done everything we can...

Wish I had a product to review 😢

Dec 29, 2020
Linda S.
1 Review
Subscribed for 27 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

I am now 5 weeks in to my purchase and have not had my gift delivered. It is 2 weeks past the promised delivery date and 6 days past reporting an issue via online help without even an acknowledgement of the issue. When I attempt to contact anyone I am told to contact the seller, but I get nowhere there either.
I am so disappointed. I was looking forward to my best friend receiving this unique gift. Now I am just sad and angry. My only joy comes from knowing that I paid via PayPal and that they will honor my refund based upon not having received the merchandise.
Cratejoy, what felt like a great gift choice was a horrible mistake for me. There were plenty of other shipping issues this season, and in all of the other instances the seller resolved the issue. So many great options I saw for future purchases. I am sad to say though, never again.

Verified Purchase
Escape the Crate said...Jan 05, 2021

Hello! Please contact Escape the Crate via the easy to see "contact seller” button on the Cratejoy page or simply email us at escapethecrategame at gmail dot com. Emailing Cratejoy (the marketplace) often leads to Cratejoy not passing messages along to the seller. We will be happy to help you out at this well advertised email address. Remember, we make the game and ship the game. Once it is in the USPS’s hands, we can not make the game move faster to getting it to you. We shipped out the game long before the deadline for holiday deliveries. If you contact us, we are more than happy to reship a copy to you or even...

Escape the High Seas

Jan 01, 2021
Emily C.
1 Review
Subscribed for 1 month
Overall

Box was missing several items, could not even start the game. Saved it for New Year's Eve, was such a bust.

Verified Purchase

Bad shipping times

Dec 26, 2020
Chris M.
1 Review
Subscribed for 24 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

Still waiting on my package. Delivery was supposed to be before Christmas.

Verified Purchase
Escape the Crate said...Jan 19, 2021

Hello! It looks like the package has been delivered to your address. I understand that it is frustrating when boxes do not arrive as quickly as you had hoped for, but with the busy holiday shipping load and the pandemic, the postal service has moved more slowly than anyone could have anticipated. We made it clear that boxes ordered to addresses outside of the USA may not arrive in time for the holidays and we shipped the box out on time and on schedule (far before the cut-off date for international deliveries before the holidays) but delays during December do happen. It makes us feel horrible that this gift did not arrive in time, but we have done everything we can...

Didn’t Arrive

Dec 25, 2020
Scott H.
1 Review
Subscribed for 16 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

I can’t review the product for quality as it was ordered on 12/9 but didn’t arrive for Christmas.

Verified Purchase
Escape the Crate said...Dec 25, 2020

We are so sorry that your package did not arrive in time for the holidays. We shipped out packages on time and on schedule, but across the board all online sellers are seeing massive delays with the USPS not delivering on time... with many of their packages still stuck in shipping centers. Due to the virus, decreased staff at the post office, and increased holiday orders, the USPS is simply running behind. We create the boxes and we ship out the boxes, but we don’t hold the power to help move things along once it is In the hands of the USPS. Feel free to contact them using the tracking number we sent out to see if they can...

If it ever comes I may update

Dec 25, 2020
Nick M.
1 Review
Subscribed for 20 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

I ordered the item December 5th and it has still not arrived. I'm not sure what takes so long to get the item in transit but this was something I was looking forward to giving as a gift on Christmas. That will not be happening...

Verified Purchase
Escape the Crate said...Dec 25, 2020

We are so sorry that your package did not arrive in time for the holidays. We shipped out packages on time and on schedule, but across the board all online sellers are seeing massive delays with the USPS not delivering on time... with many of their packages still stuck in shipping centers. Due to the virus, decreased staff at the post office, and increased holiday orders, the USPS is simply running behind. We create the boxes and we ship out the boxes, but we don’t hold the power to help move things along once it is In the hands of the USPS. Feel free to contact them using the tracking number we sent out to see if they can...

Shipped VERY late/Bad Cust Service

Jan 15, 2019
Wendy Q.
1 Review
3 Helpful Votes
Subscribed for 1 month
Overall

- We ordered a box for a Christmas present on December 4.
- It was supposed to ship the second week of December and Escape the Crate said to expect the tracking number by December 11. They told me to expect 3 days for delivery, so I expected to receive around Dec. 14 give or take a day or two.
- I noticed it was running late and I I emailed Escape the Crate three separate times of the course of the wait period inquiring about my package, and asking to cancel my order if they couldn't ship it in time. No one ever responded to me.
- The box didn't ship until December 18 and was finally delivered to my home on Dec. 21, A FULL WEEK after I was told it would ship and be delivered. We had already left to go out of town at that point for Christmas- meaning I could no longer give it as the Christmas gift I intended. To make matters worse, because we were not home, the package sat out in the rain and was completely ruined and can not be used at all!!
Really disappointed with our experience with this company. I would not recommend and of course we will not use Crate Joy or Escape the Crate again.

Verified Purchase

No customer service

Mar 15, 2019
Gail K.
1 Review
5 Helpful Votes
Overall

I ordered this for my son for a gift. He and his friends felt there was something missing from the box. I have sent emails to Escape the Crate with no response. I had planned on ordering additional boxes but since it seems impossible to get a response I have not done so.

Beware!

Feb 18, 2019
Steven P.
1 Review
2 Helpful Votes
Subscribed for 2 months
Overall

Based on the way the "subscription terms" are laid out on their page, it may seem like you can purchase just one box for $29.99. What this actually means though is that you are signing up for a regular subscription process, where they bill you every month. If you are only trying to order one box to try it out (or as a present), MAKE SURE TO CANCEL YOUR SUBSCRIPTION IMMEDIATELY AFTERWARDS as they will otherwise bill you/send you a box for the next round.

Verified Purchase

Horrible Customer Service

Jan 14, 2019
Colleen M.
1 Review
2 Helpful Votes
Subscribed for 1 month
Overall

I recently signed up for a 1 year subscription and purchased 2 of their old crates. After over a month I have yet to receive the 2 old crates I purchased (which I had to pay in advance for) and every single email that I have sent has not be returned or addressed. I would not recommend this company in any way. Can't even contact anyone to speak with someone since everything is done through email.

Verified Purchase

Granddaughter really enjoys

Oct 13, 2020
Martha G.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 10 months
Overall
Shipping
Quality
Curation

My granddaughter is really enjoying these crates.

Verified Purchase
Escape the Crate said...Oct 13, 2020

We thank you for the kind feedback, but we are curious as to why we got a 1 star review.

No apparent obligation to fulfill order!

Aug 20, 2020
Jillian T.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 28 days
Overall
Shipping

I purchased this subscription for my son's birthday. I spent some time checking they could mail to Australia and asking if we could change the address mid subscription, They were very keen to reply. We were told the mailout would be in the first week of August and an email would be sent out. Nothing heard at all and it's the 20th.
I contacted Cratejoy yesterday and they replied the matter was resolved for them because they are merely the marketplace platform. They gave me an email address but I've had no reply at all from that. Each time I tell Cratejoy I'm not happy they reply that they're closing my ticket as the matter is resolved! They are not taking any responsibility. Buyer beware!

Verified Purchase
Escape the Crate said...Aug 20, 2020

Hello! This is Escape the Crate. We are sorry you had this experience. In the future, please contact Escape the Crate at our contact below like you did initially back in July or on any one of our various Social media platforms so we can look up an order. Often Cratejoy does not pass along messages to sellers on the site, so we were unable to know of this issue. As we said in our email, your package is on the way and an automated tracking email was sent to your son back on the shipping date, so you might want to check your spam filter or deleted messages. We have provided you with that tracking email, as well....

Garbage

Apr 26, 2020
Rachel S.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 27 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

Our box was missing an important prop, and we couldn't solve one of the puzzles without it. Even with all of the pieces, though, this box was beyond impossible. Do not waste your money.

Verified Purchase

Cancel

Feb 15, 2020
Allyson K.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 7 months
Overall
Shipping
Quality
Curation

This was cancelled
Please stop sending

Verified Purchase
Escape the Crate said...Feb 15, 2020

Hello! We certainly understand your frustration, but we have not received any messages asking for the subscription to cancel and neither has Cratejoy. Remember, subscriptions made on this site renew and we always send out renewal emails 2 days before renewing and notifications when your box renews. You can also always email us and we are happy to help you out. I have cancelled your subscription as of today, however you still have a few boxes you have already paid in for which will still ship out for the next 2 shipments. We want to make sure you get all of the boxes you have already paid for and we don't want to short you any!

Disappointed

Oct 10, 2019
Erin H.
5 Reviews
2 Helpful Votes
Subscribed for 28 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

Box and materials felt inexpensive for the price and the audio clues were not polished - instead of rerecording the short clips to eliminate mistakes, they left them in. I understand the work that goes into tabletop game design, and have no problem paying for the labor of its creators, but I was too disappointed in the quality of the content to continue my subscription.

Verified Purchase

Poor Quality. Mediocre Design. Meh.

Sep 26, 2019
Katie C.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 2 months
Overall
Shipping
Quality
Curation

I was really excited to get this box, but ultimately my husband and I were incredibly disappointed with the quality. To start with the box showed up and it was a lot smaller than I expected and quite light. Inside was a bunch of envelopes and paper and some trinkets. Honestly, the trinkets felt like someone went to Michael's and just picked up some random stuff. The quality felt really cheap and also most of the stuff was completely useless. For example, they sent a golden leaf and a regular leaf. You didn't need to USE the regular leaf. It was just...there. Only one of the trinkets was really necessary for the escape and even then...was it?
Next, some of the pages were printed on nice glossy paper, but several of them seemed to be printed using an inkjet printer that was almost out of ink. Next, the instructions on the website weren't very clear. We had to use hints several times to make it through and not because we were stuck. At one point a hint was like cut the animals out of this sheet of paper. We had the sheet, but there was no indication in the game that the animal sheet went with the sheet we were currently working on. And it was really annoying to spend time cutting out shapes while we were on the clock! The sheet wasn't given to us in an envelope and I definitely would have cut everything out beforehand so I wasn't...

Verified Purchase

Didn't work

Jun 09, 2019
Susan T.
2 Reviews
1 Helpful Vote
Subscribed for 4 months
Overall

Just opened our first box to play with the family. Got to the second clue and the code wouldn't work. Even clicked on the solution link to make sure we had it right. Very disappointing and a waste of time and money.

Verified Purchase
Escape the Crate said...Jun 09, 2019

Hello!
We are so sorry that there were website issues. Out website, and all squarespace websites, crashed around 9:15 PM tonight, making some parts of the game not work. We quickly got to work and fixed the issues and the site is back up. We totally understand how frustrating this is.... it was for us too! If you contact us using the contact info on the Cratejoy website, we want to talk to you about how to make this right. Thanks so much and happy escapes!

Incomplete

Jun 07, 2019
Margaret J.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 1 year
Overall
Shipping
Quality
Curation

The box never came with the black light. We we're unable to play. Boxes were late.

Verified Purchase
Escape the Crate said...Jun 07, 2019

We are so sorry that you did not have a good experience with Escape the Crate. Upon looking into your account it looks as if the address you provided could not have boxes delivered by the USPS. Remember, you can always change your address by logging into your Cratejoy account. We currently do not use blacklights in our boxes and have not for the past year, but when we did over a year ago, when you ordered, it is quite possible the blacklight needed was in one of the shipments the post office was unable to deliver. Letting us know of this issue shortly after the box was supposed to arrive instead of over a year later would have provided faster...

Never received my order!

Dec 21, 2018
Jacqueline S.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 18 days
Overall

Ordered crates for Christmas presents the first week of December--my credit card was billed and it is now December 21st and I have no crates and my e-mails are not being answered!!! Would love to give this company a 5 star but really can't because they have my money and I have no crates!!!!!!!!!

Verified Purchase
Escape the Crate said...Dec 25, 2018

Hello!
We know how frustrating the holiday season can be with shipping, however both orders appear to have been delivered on Friday, December 21st... on time and on schedule for our early-mid December orders, several days before the holidays . Remember, we send out a tracking email when every order ships so that you can follow the progress of the boxes through the United States Postal Service. Have a great holiday season.

Really ?

Dec 14, 2020
Evelyn T.
1 Review
Subscribed for 13 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

This is a awful box, bought so we could have family game night & it was cheap & poorly thought out. Not worth the money I paid (26.99). I would rather get my money back so I could get a board game at the store for less. No one enjoyed it, just a box of papers & a cheesy eye patch (cheap)

Verified Purchase