Knit and crochet projects for all skill levels, delivered monthly.

Plans as low as $10.00 / month

Knit-Wise reviewsReviews

Write a Review

Fun Gift!

May 04, 2020
Joan M.
1 Review
2 Pictures
4 Helpful Votes
Overall
Shipping
Quality
Curation

I received this as a gift from my daughter and son-in-law for Christmas. I have crocheted before in the past but never tried knitting before. So far I have made coasters, a little pouch, and now I am working on a hat. It was a bit tricky getting started but they provided enough yarn that I was able to end up with a set of nice coasters.

Life changing!

May 08, 2020
Arturo R.
1 Review
6 Helpful Votes
Overall
Shipping
Quality
Curation

Oh my gosh I love knit-wise! I get the service every month. Even though I am a total beginner, it has changed my life! I’m actually going to get it as a gift for my mom and grandma for this holiday weekend. If the owner of the company read this. Keep doing what you were doing. I look forward to getting the box every month. Thank you!!!

Never thought Knit-Wise could save lives

May 08, 2020
Dana K.
1 Review
5 Helpful Votes
Overall
Shipping
Quality
Curation

Learning how to knit has been fun. I look forward to my Knit-Wise box arriving every month. I did not realize how important it would become. I have knitted 5 masks (with filters!) for my family members. Now I am starting on friends. Thank you Knit-Wise!

Quite pleased!

Jul 12, 2018
Rachael K.
1 Review
13 Helpful Votes
Subscribed for 1 month
Overall

I was attracted to this subscription box because I am a new knitter with short attention span. The reviews across the internet seemed to give this subscription at least a 4.2/5, so I thought I would give it a try. I'll be honest, some of the negative reviews on cratejoy made me nervous, particularly when I read about missed crates and poor customer service. The reality has been quite different.
1. Customer service: I did try to contact them through Cratejoy once and never received a response, which makes me think there is an issue in the connection between cratejoy and Knitwise because when I have contacted Knitwise directly through their own website I have had no problem with customer service. They have been prompt and helpful. There was a shipping issue (package got hung up at the post office) and I received a follow-up email checking that I received the package.
2. Quality: I am pleased with the quality of the yarn and the project they sent. It is for coasters, which honestly is about the attention span I have. Plus, I can make these for relatives and look like I am super crafty.
3. Support: They have many videos on the Knitwise website to help you out with techniques if you are struggling, which I really enjoy.
Overall, though only my first box, I am quite satisfied and at this point would recommend Knitwise to other knitters!

Verified Purchase

knit wise

Mar 04, 2020
Cecilia S.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 23 days
Overall
Shipping
Quality
Curation

Very nice yarn, I was happy and surprised, looking forward to next box

Verified Purchase

Knit Harrington

May 08, 2020
Samantha W.
1 Review
1 Helpful Vote
Overall
Shipping
Quality
Curation

Got it for my mom last Mother’s Day and getting it for my husbands parents this year. Our family has become knit-crazy. We love it and I would highly recommend to everyone. Video tutorials make it so easy a caveman could do it. 😂

My review

May 08, 2020
Ryan B.
1 Review
1 Helpful Vote
Overall
Shipping
Quality
Curation

Knit wise is so awesome. I started a complete beginner and now I am making beanies/gloves/scarves in the cold New Jersey winters for my whole family. It has actually saved me money in what I would have spent in winter apparel.

Not for beginners.

Apr 30, 2020
Mary B.
1 Review
Subscribed for 1 month
Overall
Shipping
Quality
Curation

Absolutely not for beginners. I had to look up other videos online because the ones provided don't give clear instructions. Clearer videos AND printed instructions should be provided. Keeping up with the video is difficult (even with pausing). printed instructions would give a clearer view of each stitch and where I should be putting the needle. There are no instructions about how tight stitches should be. As a beginner.. I went through a lot of my project yarn just practicing (and screwing up). Practice yarn should be provided that is either a thicker material so you can see each stitch or a color that is easy to see.

Verified Purchase

Don't buy or they'll continuously charge

Apr 28, 2020
Allison D.
1 Review
Subscribed for 1 year
Overall

Bought a subscription for a Christmas present for someone and they continuously have charged me 2 years later. Do not purchase. There's no contact phone number and I had to have my bank fight this because they keep renewing a membership I never agreed to.

Verified Purchase
Knit-Wise said...Apr 30, 2020

Hi Allison, thank you for your feedback and our apologies for the confusion. We had canceled your subscription right when you emailed us and refunded you on 01/05/2020. We have not charged your account again. The box you received was sent because of an error on our end. Please send me a screen shot if you have been recharged on your bank account and we would be happy to assist.

Again, our apologies and please enjoy the latest project.

Guess i got what i paid for lol

Jan 16, 2020
Mary J.
2 Reviews
1 Helpful Vote
Subscribed for 1 month
Overall
Shipping
Quality
Curation

I received my first box which is just the yarn i believe, its the 10$ box. and i got the yarn and a really nice door notice that says "knit happens (do not disturb) which is really cute. However i wish they would have included some information about the actual yarn. Seems really good quality. Black yarn but thats all. It would have been nice to know some details about the yarn, grade and all and what needs are recommended. Maybe the next box will be better we shall see :)

Verified Purchase

Just Don't Bother

Dec 30, 2019
Megan P.
1 Review
1 Helpful Vote
Subscribed for 2 months
Overall
Shipping
Quality
Curation

Poor Customer Service - I ordered a box and waited over two months before something arrived. I contacted the seller twice who was unresponsive.

Unimpressive Box - 2 balls of yarn, needles, a plastic tapestry needle, and one page of notes with no direction. Oh, and the cute wrapping they describe on the website is one piece of tissue paper.

I wish I spent 29 and shipping supporting my local knitting store!

Verified Purchase

Overpriced

Nov 30, 2019
Roberta M.
2 Reviews
3 Helpful Votes
Subscribed for 1 month
Overall
Shipping
Quality
Curation

I was very disappointed in this box. What I received was in no way worth the price. Maybe at $10 a box, no way at $29 plus shipping.

Verified Purchase

Great gift for knitters!

Nov 29, 2019
Pamela
1 Review
2 Helpful Votes
Overall
Shipping
Quality
Curation

I received this box as a gift from my sister! I'm already an avid knitter and although the projects are on the simpler side, I have found the first 2 I've gotten very enjoyable. It was a nice palette cleanser to work on between my bigger blanket projects that take many months. The yarn isn't top of the line quality but very nice for the price of the box!

Kids Kit

May 10, 2020
Paige D.
1 Review
Overall